Önümüzdeki yıl İngiltere’de yapılacak olan Parklife
Manchester Fest için uygulanan bir pazarlama yöntemi, organizatörlerin hiç
beklemedikleri bir sonuca yol açmış.
6-7 Haziran 2015’te gerçekleşecek bu kapsamlı festival için tanıtım
faaliyetleri bir yıl evvelden başlatılmış ve bu bağlamda geçtiğimiz Mayıs
ayında toplu sms yöntemine de başvurulmuş. Yani daha önceden numaralarını veren
(veya başka yöntemlerle numaraları database’lere işlenmiş) pek çok aboneye kısa
mesaj gönderilerek Parklife Fest tanıtımı yapılmış. Buraya kadar ısrarcı, tacizkar
kapitalist yöntemler dışında “çok büyük” bir problem gözükmüyor gibi…
Bununla birlikte düzenleyici firma olan Parklife Manchester
Ltd şirketi, kendi firma ismiyle değil de “Mum” (Anne) etiketiyle bu mesajları
gönderince film kopuyor.
Mesajın içeriği şu şekilde;
“Some of the Parklife after parties have already sold out.
If your going, make sure your home for breakfast! Xxx www.afterlifemcr.com” (Bir
annenin ağzından çıkmış gibi gösterilmek için İngilizce kelime oyunları da
içeren bu metin, “Bazı Parklife after parti biletleri tükendi bile. Gidiyorsan kahvaltıda evde olacaksın!” türünden bir anlama geliyor)
İlk başta eğlenceli, parti kafası gençliği için hoş gözükebilecek
bir mesaj gibi duruyor. Zaten şirket de kendi savunmasında bunu öne çıkarmış,
Festivalciler için değişik bir tanıtım yöntemi olacağını düşündüklerini
söylüyorlar.
Fakat İngiltere’nin Bilgi Teknolojileri Kurumu olan ICO’ya
gelen 76 şikayette benzeri bir ortak nokta gözükmekte, bu mesajı alanların ya
da ailelerinden çok yakın birilerinin annesinin daha önceden ölmüş olması!
Telefon ekranında “annelerinden” gelen bir mesajı gören
insanlar bir anda şoka uğradıklarını ifade ediyorlar Kuruma ilettikleri dilekçelerinde.
Aslında bardağı taşıran damla şu oluyor, sosyal medya aracılığıyla
bu sitemlerini organizatörlere ileten bu kişiler festival resmi twitter
hesabından ciddiye alınmadıklarına dair bir cevap daha görüyorlar. Bunun
üzerine devreye diğer “resmi kurumlar” girince şirket yetkililerine bazı şeyler
dank ediyor herhalde ki, ancak bu aşamadan sonra özür dilediklerine dair
mesajlar paylaşıyorlar sosyal medya hesaplarından.
Ama iş işten geçmiş anlaşılan, çünkü ICO, 70 bin toplu sms gönderdiğini
tespit ettiği şirket için herhalde 70bin Sterlin ceza kestiğini kamuoyuna
duyurdu 5 Aralık’ta.
Kıssadan Hisse;
Eeyyy Organizatörler! Düşününün taşının öyle kampanya
üretin. Sonra demedi demeyin!
Haberle ilgili kaynaklar için buyurun efendim:
0 yorum:
Yorum Gönder