Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Labels

5 Haziran 2014 Perşembe

Spotify: Kötünün İyisi Mi Demek Lazım?..





Geçtiğimiz günlerde CMU (Complete Music Update) Digest müzik endüstrisi raporunda ilginç bir ayrıntı dikkatimi çekti. CMU internet sitesinde yayımlanan haberde sanatçılarla yapılan ankete dair bazı sonuçlara değiniliyor. Burada sanatçıların geniş bir yelpazeden seçilmesi ve hakkaniyetli bir sonuca ulaşılabilmesi için FAC'in (Featured Artists Coalition) yardımına başvurmuşlar. Neticede anaakım dev plak şirketlerinin önemli sanatçılarından, kendi yapımlarını gerçekleştirenlere, bağımsız sanatçılara kadar olabildiğince farklı kesimlerden bir grup derlenebilmiş.

Burada haklı bir tespitle başlıyorlar yazıya; müzik endüstrisi için çok fazla araştırma yapılıyor fakat müziği üretenler olmadan hiç bir şey için çaba harcamaya gerek kalmayacaktır! 

Bundan sonrası çarpıcı gerçeklere geçilmesi... Sanatçılara sorulan sorulardan yalnızca %50'sinin online müzik dinleme (music streaming) üzerinden kendisine ne kadar ödeme yapıldığının farkında olduğunu ortaya koyuyor. Pardon pardon yanlış yazdım, bu oran sadece Spotify için geçerli! Deezer, Rdio, YouTube, Vevo gibi diğer platformlar için oran daha da düşüyor. Anlaşılan bu streaming platformlarından başlayarak dağıtımcılara, oradan da plak şirketlerine uzanan ciddi bir bilgi saklama (veya bilgiye ulaşamama) durumu yaşanmakta.

Diğer yandan, bağlı oldukları plak şirketlerinin online dinleme başına bu platformlardan ne kadar gelir elde ettiğini bilen sanatçıların oranı maalesef %33'lere düşüyor!

Makalenin devamına buradan göz atabilirsiniz 

Benim dikkatimi çeken Spotify'in görece yüksek bilgi paylaşım çabası. Demek kötünün iyisi olarak sınıflandırabileceğimiz bir platform, Spotify. 

Aşağıdaki linkte Spotify'in çalışma biçimi ve sanatçıların bilgiye erişebilmesine yönelik oluşturdukları blog yapılanmasına dair bilgiler mevcut. Diğer platformlarda bu boyutta bir çalışma olduğunu sanmıyorum, varsa da beni bilgilendirin arkadaşlar! :)

http://www.spotifyartists.com/spotify-explained/

Şimdilik burada noktayı koyuyorum, ne kadar uzun yazı o kadar az okuyucu olarak dönüyor günümüzde! :)

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates